تیر 92 - وبلاگی برای تمام دوستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج‌شنبه 13/4/1392 حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به انتخاب جناب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی فرمودند: من این انتخاب را به فال نیک گرفته و از این جهت که مردم ایران خوشحال شدند و امیدوار شدند، خشنود و مسرور هستم و امیدوارم که این خوشحالی با درایت و مدیریت شما پایدار باشد و ادامه داشته باشد.
ایشان مشکلات و تنگنا‌هائی که در کشور ایجاد شده است را ذکر فرمودند و ادامه دادند: متأسفانه در این چند سال مشکلاتی برای کشور و مردم پیش آمده که موجب ناراحتی و نگرانی مردم بوده است، به هر حال  ما می‌توانیم با اجرای کامل دستورات اسلام و مقاصد بلند اسلامی مشکلات را برطرف نمائیم و همچنان در دنیا عزیز و سرافراز باشیم. آنچه برای ما اصل و هدف است؛ این است که مقاصد بلند اسلام در کشور پیاده شود.

معظم له افزودند: اصل انقلاب برای اجرای دستورات شرع مقدس و قرآن بود و مردم هم در این راه از جان و مال خود گذشتند و امروز هم باید بر اساس قرآن و تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام کشور اداره شود. آنچه امروز بیش از همه چیز برای ما اهمیت دارد، عقلانیت می‌باشد و مملکت باید بر اساس عقلانیت اداره شود. اگر ما کمبود و مشکلاتی داریم همه به خاطر این است که از اسلام دور بوده و عقلانیت را کنار گذاشتیم و هواهای شخصی بر عقل و درایت مقدم شده است. مشکل گرانی و وضعیت نابسامان اقتصادی از اموری است که مردم به خصوص محرومین از آن رنج می‌برند.
مرجع تقلید بزرگ شیعیان جهان با اشاره به ضرورت انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در رأس امور بیان داشتند: انشاءالله‌تعالى بتوانید با انتخاب همکاران صالح و صادق و متعهد، گرفتاری‌ها را برطرف کنید و دل‌های مردم را شاد کنید و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود مسرور نمائید.
ایشان در ارتباط با مسائل خارجی و جهان اسلام تأکید فرمودند: با ارتباط صحیح توأم با عزّت با کشورها، می‌توانید مشکلات مسلمانان بخصوص شیعیان را برطرف نمائید، الآن متأسفانه شیعیان در دنیا مظلوم واقع شده‌اند و هر روز شاهد قتل عام آنان در اطراف و اکناف هستیم. من امیدوارم شما با درایت خاص خود توفیق داشته باشید که جهان اسلام دوباره برادری و اخوت خود را ببیند و این نابسامانی‌ها برطرف گردد.
معظم له ادامه دادند: البته مطالب بسیار زیاد است که نمی‌شود همه‌ی آنها را بیان کرد ولی اجمالاً عرض می‌کنم که شما با سوابق خوبی که در مأموریت‌ها و مسئولیت‌های گذشته داشته‌اید و تجربه‌های مفید را کسب نموده‌اید بتوانید در راه عزت اسلام و جمهوری اسلامی و سربلندی کشور موفق باشید و ما هم همیشه دعاگوی شما خواهیم بود و نصرت الهی را برای شما از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم عنایات صاحب اصلی مملکت همیشه با شما و ملت شریف ایران باشد و همه در نظر مبارک آن حضرت رو سفید باشیم، شما هرچه بر اصول اسلامی پایبند باشید و عقب‌نشینی نکنید در سیاست خارجی هم موفق خواهید بود.
حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از بذل عنایت و توجه مرجع عالیقدر، گزارشی از اوضاع کنونی مملکت و جهان اسلام را خدمت مرجع بزرگ جهان اسلام ارائه نمود و از آن مرجع عالیقدر و حوزه‌ی علمیه قم درخواست نمود که در همه‌ی برنامه‌ها به دولت منتخب کمک نموده و رهنمودهای لازم را ارائه نمایند.



تاریخ : یکشنبه 92/4/16 | 2:39 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر

-شرح صدر سیاسی داشته باشید

2- با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشید

3- مراقب نگاه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید

4- ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید

5- جریان دانشجویی موضع انتقادی خودش را حفظ کند

6- اعلام نظر کار‌شناسی متفاوت با رهبری، مخالفت با رهبری به حساب نیاید

7- نیروی جوانی خود را کشف کنید

8- آرمانگرایی را در دانشگاه زنده نگه دارید

9- به دنبال قله‌های علمی باشید

10- محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد

11- آرمانگرایی را با پرخاشگری اشتباه نگیریم

12- در مسائل اجتماعی موضع گیری کنید

13- در تصمیم‌گیری‌ها مطالعه عالمانه داشته باشید

14- در تصمیمات مصلحت‌ها را در نظر بگیرند

15- از تصمیمات مصلحت‌ها را در نظر بگیرید

16- نظرات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنید و موضع گیری کنید

17- از تصمیمات نسنجیده پرهیز کنید

18- کانون‌های تصمیم و اقدام تشکیل دهید

19- از قول بدون علم بپرهیزید

20- مراقب رقابت بر سر پست و مقام باشید

21- سقف معرفت خود را سایت‌ها و روزنامه‌ها قرار ندهید

22- با قرآن و نوشتجات شهید مطهری و دیگر فضلا، معرفت دینیتان را بالا ببرید

23- به اوضاع کشور نگاه مستفسرانه داشته باشید

24- نسبت به اوضاع کشور نقد مستمر ومنصفانه داشته باشید

25- با تشکل‌ها دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشید

25- امید را در خود زنده نگه دارید



تاریخ : یکشنبه 92/4/9 | 9:56 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر

بروجردی

 

 

 

 

 

بروجردی

 

 



تاریخ : سه شنبه 92/4/4 | 10:43 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر

انتظار سازنده

انتظار سازنده، تحرک بخش و تعهد آور، همان انتظار راستینی است که در روایات از آن به عنوان «با فضیلت ترین عبادت» یاد شده است. از آیات و روایات استفاده می شود که ظهور حضرت مهدی علیه السلام، حلقه ای است از حلقه های مبارزه اهل حق و اهل باطل که به پیروزی اهل حق منتهی می شود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت، موقوف به این است که آن فرد، عملاً در گروه اهل حق باشد. شهید مطهری رحمه الله می نویسد: در روایات اسلامی، سخن از گروهی زبده است که به محض ظهور امام علیه السلام به آن حضرت می پیوندند. بدیهی است که این گروه ابتدا به ساکن خلق نمی شوند و به قول معروف از پای بوته هیزم سبز نمی شوند بلکه معلوم می شود در عین اشاعه و رواج ظلم و فساد، زمینه هایی عالی وجود دارد که چنین گروه زبده را پرورش می دهد. این خود می رساند که نه تنها حق و حقیقت به صفر نرسیده است؛ بلکه فرضاً اگر اهل حق از نظر کمیت قابل توجه نباشد، از نظر کیفیت ارزنده ترین اهل ایمان اند و در ردیف یاران سیدالشهداءعلیه السلام.



تاریخ : سه شنبه 92/4/4 | 10:37 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر


  • paper | بک لینک | وب وب
  • وب چت مقاله تراکتور | وب ویستا باکس