ضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب: - وبلاگی برای تمام دوستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج‌شنبه 13/4/1392 حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور منتخب با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به انتخاب جناب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی فرمودند: من این انتخاب را به فال نیک گرفته و از این جهت که مردم ایران خوشحال شدند و امیدوار شدند، خشنود و مسرور هستم و امیدوارم که این خوشحالی با درایت و مدیریت شما پایدار باشد و ادامه داشته باشد.
ایشان مشکلات و تنگنا‌هائی که در کشور ایجاد شده است را ذکر فرمودند و ادامه دادند: متأسفانه در این چند سال مشکلاتی برای کشور و مردم پیش آمده که موجب ناراحتی و نگرانی مردم بوده است، به هر حال  ما می‌توانیم با اجرای کامل دستورات اسلام و مقاصد بلند اسلامی مشکلات را برطرف نمائیم و همچنان در دنیا عزیز و سرافراز باشیم. آنچه برای ما اصل و هدف است؛ این است که مقاصد بلند اسلام در کشور پیاده شود.

معظم له افزودند: اصل انقلاب برای اجرای دستورات شرع مقدس و قرآن بود و مردم هم در این راه از جان و مال خود گذشتند و امروز هم باید بر اساس قرآن و تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام کشور اداره شود. آنچه امروز بیش از همه چیز برای ما اهمیت دارد، عقلانیت می‌باشد و مملکت باید بر اساس عقلانیت اداره شود. اگر ما کمبود و مشکلاتی داریم همه به خاطر این است که از اسلام دور بوده و عقلانیت را کنار گذاشتیم و هواهای شخصی بر عقل و درایت مقدم شده است. مشکل گرانی و وضعیت نابسامان اقتصادی از اموری است که مردم به خصوص محرومین از آن رنج می‌برند.
مرجع تقلید بزرگ شیعیان جهان با اشاره به ضرورت انتخاب نیروهای کاردان و شایسته در رأس امور بیان داشتند: انشاءالله‌تعالى بتوانید با انتخاب همکاران صالح و صادق و متعهد، گرفتاری‌ها را برطرف کنید و دل‌های مردم را شاد کنید و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خود مسرور نمائید.
ایشان در ارتباط با مسائل خارجی و جهان اسلام تأکید فرمودند: با ارتباط صحیح توأم با عزّت با کشورها، می‌توانید مشکلات مسلمانان بخصوص شیعیان را برطرف نمائید، الآن متأسفانه شیعیان در دنیا مظلوم واقع شده‌اند و هر روز شاهد قتل عام آنان در اطراف و اکناف هستیم. من امیدوارم شما با درایت خاص خود توفیق داشته باشید که جهان اسلام دوباره برادری و اخوت خود را ببیند و این نابسامانی‌ها برطرف گردد.
معظم له ادامه دادند: البته مطالب بسیار زیاد است که نمی‌شود همه‌ی آنها را بیان کرد ولی اجمالاً عرض می‌کنم که شما با سوابق خوبی که در مأموریت‌ها و مسئولیت‌های گذشته داشته‌اید و تجربه‌های مفید را کسب نموده‌اید بتوانید در راه عزت اسلام و جمهوری اسلامی و سربلندی کشور موفق باشید و ما هم همیشه دعاگوی شما خواهیم بود و نصرت الهی را برای شما از خداوند متعال مسئلت دارم و امیدوارم عنایات صاحب اصلی مملکت همیشه با شما و ملت شریف ایران باشد و همه در نظر مبارک آن حضرت رو سفید باشیم، شما هرچه بر اصول اسلامی پایبند باشید و عقب‌نشینی نکنید در سیاست خارجی هم موفق خواهید بود.
حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نیز در این دیدار ضمن تشکر از بذل عنایت و توجه مرجع عالیقدر، گزارشی از اوضاع کنونی مملکت و جهان اسلام را خدمت مرجع بزرگ جهان اسلام ارائه نمود و از آن مرجع عالیقدر و حوزه‌ی علمیه قم درخواست نمود که در همه‌ی برنامه‌ها به دولت منتخب کمک نموده و رهنمودهای لازم را ارائه نمایند.



تاریخ : یکشنبه 92/4/16 | 2:39 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر


  • paper | بک لینک | وب وب
  • وب چت مقاله تراکتور | وب ویستا باکس