فروردین 92 - وبلاگی برای تمام دوستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فریدون مشیری-همیشه با تو

fereidon moshiri

فریدون مشیری- همیشه با تو

معنای زنده بودن من ، با تو بودن است
نزدیک ، دور
سیر ، گرسنه
رها ، اسیر
دلتنگ ، شاد
آن لحظه ای که بی تو سرآید مرا مباد !
مفهومِ مرگِ من
در راه سرفرازی تو ، در کنار تو
مفهوم زندگی است

معنای عشق نیز
در سرنوشت من
با تو ، همیشه با تو ، برای تو ، زیستن



تاریخ : جمعه 92/1/23 | 6:51 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر

خیلی تاریک بود هیچ صدایی جز صدای تالاپ تالاپ قلبش رو نمیشنید.باری که رو دوشش بود خیلی سنگین بود و تیشه ای هم که دستش بود پشتش رو زخمی کرده بود.آروم آروم با قدمهای شمرده راه میرفت هیچ صدایی نبود .تنها بود توی یه جایی مثل یه دشت بزرگ همه جا تاریک بود گهگداری پاش به تخته سنگها گیر میکرد و کله میشد اما زمین نمی خورد و به راهش ادامه میداد تنها چیزی که میشنید صدای تالاپ تالاپ قلبش بود...

بالاخره رسید به جایی که می خواست با خستگی جسد رو از رو دوشش پائین گذاشت یاد اون روزهایی افتاد که همدیگرو تو آغوش می گرفتن اما حالا اون مرده بود.اولین ضربه رو می خواست بزنه با همون تیشه که با خودش برده بود می دونست اولین ضربه خیلی دردناکه اما باید میزد. به یاد همون زخمی بود که از پشت بهش زده بودن حالا همراه با خشم و نفرت تیشه رو برد بالای سرش صدای قلبش تند تر شده بود .تیشه دستاش رو با قدرت پایین آورد و جلوی پاش کوبید .ناگهان خون با فشار بیرون زد و همه جاش رو سرخ کرد سرخ سرخ .صدای قلبش کند شده بود ولی درد میکرد .خیلی درد میکرد... ادامه مطلب...

تاریخ : پنج شنبه 92/1/15 | 1:32 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر

روزی مرد جوانی وسط شهری ایستاده بود و ادعا می کرد که زیباترین قلب را در تمام آن منطقه دارد. جمعیت زیادی جمع شدند. قلب او کاملاً سالم بود و هیچ خدشه ای بر آن وارد نشده بود. پس همه تصدیق کردند که قلب او به راستی زیباترین قلبی است که تاکنون دیده اند.
مرد جوان، در کمال افتخار، با صدایی بلندتر به تعریف از قلب خود پرداخت. ناگهان پیرمردی جلو جمعیت آمد و گفت: اما قلب تو به زیبایی قلب من نیست!
مرد جوان و بقیه جمعیت به قلب پیرمرد نگاه کردند. قلب او با قدرت تمام می تپید، اما پر از زخم بود. قسمتهایی از قلب او برداشته شده و تکه هایی جایگزین آنها شده بود؛ اما آنها به درستی جاهای خالی را پر نکرده بودند و گوشه هایی دندانه دندانه در قلب او دیده می شد.
در بعضی نقاط شیارهای عمیقی وجودداشت که هیچ تکه ای آنها را پر نکرده بود. مردم با نگاهی خیره به او می نگریستند و با خود فکر می کردند که این پیرمرد چطور ادعا می کند که قلب زیباتری دارد.
مرد جوان به قلب پیرمرد اشاره کرد و خندید و گفت: تو حتماً شوخی می کنی... قلبت را با قلب من مقایسه کن. قلب تو، تنها مشتی زخم و خراش و بریدگی است.
پیرمرد گفت:درست است، قلب تو سالم به نظر می رسد، اما من هرگز قلبم را با قلب تو عوض نمی کنم. می دانی، هر زخمی نشانگر انسانی است که من عشقم را به او داده ام؛ من بخشی از قلبم را جدا کرده ام و به او بخشیده ام.
گاهی او هم بخشی از قلب خود را به من داده است که به جای آن تکه بخشیده شده قرار داده ام. اما چون این دو عین هم نبوده اند، گوشه هایی دندانه دندانه در قلبم دارم که برایم عزیزند، چرا که یادآور عشق میان دو انسان هستند. بعضی وقتها بخشی از قلبم را به کسانی بخشیده ام. اما آنها چیزی از قلب خود به من نداده اند.
اینها همین شیارهای عمیق هستند. گرچه دردآورند، اما یادآور عشقی هستند که داشته ام. امیدوارم که آنها هم روزی بازگردند و این شیارها عمیق را با قطعه ای که من در انتظارش بوده ام، پر کنند. پس حالا می بینی که زیبایی واقعی چیست؟
مرد جوان بی هیچ سخنی ایستاد. در حالی که اشک از گونه هایش سرازیر می شد به سمت پیرمرد رفت. از قلب جوان و سالم خود قطعه ای بیرون آورد و با دستهای لرزان به پیرمرد تقدیم کرد. پیرمرد آن را گرفت و در قلبش جای داد و بخشی از قلب پیر و زخمی خود را به جای قلب مرد جوان گذاشت.
مرد جوان به قلبش نگاه کرد؛ دیگر سالم نبود، اما از همیشه زیباتر بود. زیرا که عشق، از قلب پیرمرد به قلب او نفوذ کرده بود.



تاریخ : پنج شنبه 92/1/15 | 1:29 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر

 

با وجود عقلچه نیازی به دین است ؟ مگر عقل کفایت نمی کند ؟

حقیقت آن است که دین مکمل عقل و خرد بشری است و کار بشر با عقلِ تنها به سامان نمی رسد . چرا که عقل محدودیت هایی دارد و نیاز انسان را برای به سعادت رسیدن به تنهایی نمی تواند برعهده داشته باشد .

از طرف دیگر دین مؤید عقل ، پرورش دهنده و رهاننده آن از اسارت و برطرف کننده موانع شکوفایی آن و جهت دهنده به کاوش های عقلانی نیز است . بنابراین کارکرد دین در باب عقل عبارت است از : تکمیل عقل، تأیید عقل و پشتیبانی از احکام آن ، بیدارگری ، آزادسازی اندیشه و رشد و شکوفایی خرد ، جهت بخشی و سمت و سو دهی به عقل ،آسان یاب سازی دستاوردهای دیریاب خرد .

 


مام علی (علیه السلام) : فلْیَعمَلِ العامِلُ مِنکُم فی أیّامِ‏ مَهَلِهِ قبلَ إرهاقِ أجَلِهِ ... و لْیَتَزوَّدْ مِن دارِ ظَعنِهِ لدارِ إقامَتِهِ.

امام على علیه السلام: پس، باید که عمل کننده شما در زمانى که مهلت و فرصت دارد، پیش از شتافتن اجلش، کار کند ... و از کوچگاهش براى اقامتگاهش توشه برگیرد.


نهج البلاغه: الخطبة 86.

 

ک اربعین برای حسین شدن زیباست

ولی نشانه آن چیست ؟

نشانه یک اربعین همراهی با حسین ، ایمان و شیعه شدن است .

این از باب یا ایها الذین امنوا ، آمنوست .

زیارت اربعین عصاره عزاداری محرم و صفر برای حسین ( علیه السلام ) است و عصاره این زیارت در انتهای آن قرار داده شده است . همان چیزی که باید در انتهای این همه عزاداری ها بدان رسیده باشیم .

أَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیَابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی وَ قَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى یَأْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لا مَعَ عَدُوِّکُمْ

عصاره این چهاردهه عزاداری در چهار نکته است ":

1) ایمان به اهل بیت و یقین به رجعت ایشان برای اقامه عدالت بر جهان

2) تسلیم همه جانبه قلب به اوامر اهل بیت

3) تعیین معیار بودن اهل بیت برای تمامی امور و فعالیت های وجودی انسان

4) آماده بودن برای یاری اهل بیت ( علیهم السلام )

کاش اربعینی شده باشیم



تاریخ : پنج شنبه 92/1/15 | 1:24 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر

 

دوست بازآمد و دشمن به مصیبت بنشست

بادنوروز ، علی رغم خزان بازآمد                        سعدی

 

آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار

هر گیاهی که بهنوروزنجنبد حطب‌ست               سعدی

 

کامجویان را ز ناکامی چشیدن چاره نیست

بر زمستان صبر باید طالب نوروز را                       سعدی

 

ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی

از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی            حافظ

 

سخن در پرده می‌گویم چو گل از غنچه بیرون آی

که بیش از پنج روزی نیست حکم میر نوروزی         حافظ

 

ابر آذاری برآمد بادنوروزی وزید

وجه می می‌خواهم و مطرب که می‌گوید رسید      حافظ



تاریخ : پنج شنبه 92/1/15 | 10:17 صبح | نویسنده : سعید شیرازی | نظر
مطالب قدیمی تر


  • paper | بک لینک | وب وب
  • وب چت مقاله تراکتور | وب ویستا باکس