القاعده - وبلاگی برای تمام دوستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

یک کلیپ ویدئویی از سخنان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اینترنت منتشر شد که ظاهراً سخنان هیلاری در روزهای آخر مسئولیتش در وزارت امور خارجه آمریکاست. وی در این کلیپ، به نحوه تشکیل گروهک تروریستی القاعده و نقش آمریکا در آن، حرف های قابل تأملی به زبان آورده است. کلینتون صراحتاً اعتراف می کند که آمریکا...
 

پایگاه بصیرت:هفته گذشته یک کلیپ ویدئویی از سخنان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اینترنت منتشر شد که ظاهراً سخنان هیلاری در روزهای آخر مسئولیتش در وزارت امور خارجه آمریکاست. وی در این کلیپ، به نحوه تشکیل گروهک تروریستی القاعده و نقش آمریکا در آن، حرف های  قابل تأملی به زبان آورده است. کلینتون صراحتاً اعتراف می کند که آمریکا در تقابل با شوروی سابق، القاعده را با کمک سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و عربستان سعودی در افغانستان ایجاد کرد و در این خصوص می گوید: «بیایید به خاطر آوریم  کسانی که هم اکنون با آنها در حال جنگ هستیم(القاعده) همان کسانی هستند که 20 سال پیش به آنها کمک هایی کردیم... ایالات متحده با کمک سعوی ها و برخی عناصر پاکستانی بر روی برداشت تندروانه سلفی از اسلام سرمایه گذاری کرده است تا اتحاد شوروی را در افغانستان شکست دهد.» علی رغم اعترف صریح کلینتون به تشکیل القاعده توسط آمریکا اما وی سعی دارد که چنین القا کند که در حال حاضر آمریکا با این گروهک در حال جنگ است و دیگر نه تنها به آنان کمکی نمی کند، بلکه با آنان به مقابله برخاسته است؛ اما دلایلی چند، این ادعا را رد می کند و شواهد و اسناد آشکاری وجود دارد که نشان می دهد آمریکا همچنان از گروهک تروریستی القاعده برای پیشبرد اهداف خود در جهان به ویژه ممالک اسلامی استفاده می کند که به برخی از آنان می پردازیم:

1- شواهد رفتاری، گفتاری و افکاری القاعده

نگاهی به اقدامات تروریستی و گفتار و عقاید این گروهک تندرو در کشورهای مسلمان و عملیات های تروریستی ای که آنان با کمک غرب به ویژه آمریکا و صهیونیست ها علیه مسلمانان به ویژه شیعیان در سوریه، عراق، پاکستان و... انجام می دهند به خوبی نمایانگر این است که القاعده همچنان اهداف و راهبردهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه پیش می برد و جالب تر اینکه آنان نه تنها هیچ عملیاتی تاکنون علیه صهیونیست ها به عنوان بزرگ ترین دشمن مسلمانان انجام نداده اند که حتی در سوریه، ارتباطات بسیار عمیقی با صهیونیست ها دارند.عملیات های محدود و هر از چندگاه القاعده در افغانستان علیه آمریکا نیز ناشی از برخی تفاوت های فکری و دیدگاهی بین این جماعت گسترده و هفت رنگ است و البته نقطه مشترک همه آنان دشمنی با شیعیان است. اما در مجموع، رصد اقدامات این گروهک وابسته و منحرف به غرب نشان می دهد که القاعده سازمانی کاملاً تروریستی و ضداسلامی است که کلاً منافع غرب را در جهان اسلام پیگیری می کند.

2- ترکیب حامیان القاعده

نگاهی به کشورها و دول حامی القاعده نیز کاملاً نشان دهنده وابسته بودن این گروهک های تروریستی به دشمنان اسلام و مسلمین است. کمک های مالی، تسلیحاتی، نظامی و تجهیزاتی به القاعده در سوریه برای جنگ علیه دولت و ملت سوریه، راه اندازی دفتر طالبان در قطر، دیدار سران آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای منطقه با این گروهک تروریستی و استفاده از آنان در عملیات های تروریستی علیه شیعیان در پاکستان و عراق و... همه و همه نشان دهنده وابستگی القاعده به غرب است که در راستای اهداف غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب انجام می شود. هیچ گروهی تا به این حد نمی توانست در پیشبرد اهداف غرب به آنان کمک کند. غربی ها با همین بهانه تاکنون کشورهای مسلمان افغانستان، عراق، مالی و... را اشغال کرده و یا در امور دیگر کشورهای مسلمان دخالت می کنند. والبته برخی سخنان ضد القاعده ای از سوی سران آمریکا، جز عوامفریبی نیست. اظهارات اخیر «جان کری» در دیدار با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان و تقسیم تروریست های سوری به گروه های تندرو و میانه رو در همین راستاست و فقط برای سرپوش گذاشتن به جنایات القاعده است و اینکه آمریکا در مظان اتهام حمایت از جنایات این گروهک دست نشانده قرار نگیرد. حقیقت این است که القاعده همچنان در خدمت غرب است و البته معتقدیم که تروریست های القاعده ای وقتی از سوریه و... فارغ شوند، قطعاً به سراغ حامیان امروز خود، یعنی دول مرتجع عرب و آمریکاخواهند رفت.

منبع : سایت بصیرت

 





تاریخ : دوشنبه 91/12/28 | 12:28 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر


  • paper | بک لینک | وب وب
  • وب چت مقاله تراکتور | وب ویستا باکس