ایت لله مهدوی کنی - وبلاگی برای تمام دوستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام (ره) در مورد بنی‌صدر تا آنجایی که توانستند صبر کردند
سه شنبه 15 اسفند 1391 ساعت 10:08
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان امام فرمودند که نمی‌خواهیم اولین رئیس جمهور به این شکل عزل شود، گفت: بنی‌صدر فکر می‌کرد 11 میلیون رای دارد و می‌تواند تا آخر هرکاری را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله ،آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در دوره چهارم با بیان اینکه امید است این مجلس منشا خیر و برکت برای نظام و انقلاب باشد، گفت: امیداریم مسائل و مطالبی که توسط نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس بیان می‌شود، مناسب با اوضاع و احوال کشور و پیشنهادات، مفید واقع شوند.

وی افزود: خبرگان رهبری با توجه به جایگاه که در آن قرار دارند، 3 مسئولیت دارند؛ مسئولیت اول، شخصیت حقوقی آنهاست که به عنوان نمایندگان ملت ایران در مجلس خبرگان، مسئولیت بزرگی دارند که اگر کوتاهی کنند مقصرند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عنوان دیگر ما روحانیت است که ما در لباس روحانیت و سربازی و دفاع از معارف اسلام و تشیع وظیفه سنگینی داریم. ما همچنین در حفظ نظام، انقلاب و نگهداری مردم در صحنه نیز وظایف مهمی داریم که قبل از انقلاب نیز امام خمینی (ره) با رهبری خودشان این مسئولیت را به دوش کشیدند.

آیت الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: مسئولیت سوم ما بحث شخصی است که به عنوان یک مسلمان، مومن و ایرانی وظایفی را در برابر مردم به عهده داریم و در مقابل آنها مسئولیم.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان یک مسلمان، مومن، روحانی و مجلس خبرگان همه با هم باید برای خدا قیام کنیم، اظهار داشت: مسلماً همه می‌دانید که این قیام رسمی نیست، بلکه کنایه است و به این معنی است که باید از بی‌تفاوتی نسبت به مسائل اجتماع، دین مردم، فرهنگ مردم و انقلاب بیرون بیاییم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از بیدار شدن و قیام در راه خدا، اندیشه و فکر نیز لازم است چرا که اندیشه و برنامه در هر کاری لازم است و پیامبر(ص) نیز برای هدایت مردم با عقل، شعور و هدایت وارد شد و یک کار احساسی نکرد.

آیت‌الله مهدی‌کنی تصریح کرد: دین، معارف و انقلابی که به وسیله امام خمینی (ره) آغاز شد، دارای عقل و برنامه بود و آثارش این بود که امروز دین اسلام جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مسئله مهم بعدی یاری خداوند است، گفت: خداوند دین خود را حفظ می‌کند و از آن دفاع لازم را انجام می‌دهد اما باید عده‌ای به یاری خداوند بشتابند چرا که خداوند خود قیام نمی‌کند. خداوند وعده کرده کسانی که ما و دین خدا را یاری کند، خداوند نیز آنها را یاری می‌کند و در نصرت بندگان خود هیچ مشکلی ندارد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در ادامه سخنانش اظهار داشت: در سوره هود آمده است که یاری خدا با حضور مؤمنین است البته رهبران جامعه نیز باید مردم را هدایت کنند، طبق این آیه نباید مردم را رها کرد، نباید رهبران جامعه دچار گناه شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید، گفت: انقلاب ما معجزه بود، معجزه‌ای از طرف خداوند و هم از طرف مردم. این موضوع بارها از سوی امام خمینی‌(ره) مطرح شده بود. ایشان بر این باور بودند که اگر مردم نبودند چیزی اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما نباید ارتباطمان را با مردم قطع کنیم، افزود: باید حقوق مردم را رعایت کنیم تا لطف خدا شامل ما نیز شود. این موضوع تاکید همین آیه‌ای است که من به آن اشاره کردم.



تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 8:49 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر


  • paper | بک لینک | وب وب
  • وب چت مقاله تراکتور | وب ویستا باکس