متن سخنرانی دکتر قالیباف در جمع مردم یزد - وبلاگی برای تمام دوستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استقبال پرشور یزدی ها/ امام جمعه یزد: سوابق شما نشان می دهد که هدف و مبدا حرکت شما برای حفظ اسلام و انقلاب بوده است/ قالیباف: 24 خرداد فرصت آزمون و خطا نداریم/ قالیباف: حماسه سیاسی با شما، حماسه اقتصادی با ما/ کار مسئولان وعظ کردن نیست

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز، در اجتماع پرشور اقشار مختلف مردم شهر یزد، طی سخنانی در مسجد حظیره این شهر تاریخی گفت: امروز را که مصادف با روز رحلت جانسور پیام‌رسان کربلا حضرت زینب(س) است به یکایک شما محبان اهل بیت(ع) تسلیت عرض می‌کنم. انشاءالله شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا دوستداران آن حضرت بتوانند فرصت زیارت قبر ایشان را پیدا کنند و جامعه مسلمین در مقابل مستکبران به پیروزی برسند.

وی ادامه داد: خداوند را شاکرم در چنین ایام و ماه عزیزی در روزهای دعا و نیایش و ماه خدا توفیق پیدا کردم در این مکان مقدس و در جمع مردم متدین، مومن ، ولایت‌مدار و شهیدپرور یزد حضور پیدا کنم. اهالی یزد مردمانی پرتلاش، پرکار، صبور، زحمتکش قانع و مهمان نواز هستند و امروز می‌بینم که در جمع شما جوانان بسیاری حضور دارند؛ جوانانی که امید امروز کشور هستند.

قالیباف ادامه داد: امروز وقتی به چشمان جوانان و مردم شهر شما نگاه می‌کنم به یاد چشمان پرامید دوستان و شهیدان این استان همچون شهید عاصی‌زاده، جعفرزاده، آقابابایی و دیگران همرزمان شهیدم می‌افتم که ماه‌ها و سال‌های اول انقلاب با هم بودیم و هرکدام از آن‌ها مایه افتخار هستند، همچنین علمای بزرگوار همچون شهید آیت‌اله صدوقی، مرحوم آیت‌الله خاتمی، و تمامی بزرگان و عزیزانی که باعث شدند امروز در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی کنیم.

کار مسئول، وعظ کردن نیست

قالیباف در ادامه تصریح کرد: وقتی خودم با خدای خودم خلوت می‌کنم، می گویم چه نعمت بزرگی است که خداوند عمر ما را در این مقطع زمانی قرار داده است تا در سایه یک نظام اسلامی و هدایت قدسی زندگی کنیم. نمی توانیم شکر این نعمت را به جا بیاوریم. این نعمت بزرگی است. در مقابل این نعمت وظیفه همه، مخصوصا ما مدیران آن است همواره در تلاش باشیم، کمتر حرف بزنیم و شعار دهیم. اگر می‌خواهیم حرف بزنیم، جنس حرف ما به عنوان یک مدیر با حرف دیگران متفاوت باشد. مردم از یک مدیر و مسوول توقع ندارند که از موضع وعظ، خطابه و نصیحت حرف بزند و یک نظریه پرداز باشد. مسوولان و کسانی که امکان، مسوولیت و قدرتی در اختیار دارند، باید بدانند که این قدرت، امانتی است که مردم و خدا در اختیارش گذاشته‌اند. از این رو حرف مسوولان باید از جنسی باشد که وقتی مردم به حرف آن‌ها نگاه می‌کنند، احساس کنند دغدغه‌های خود را از این مدیر می‌شنوند و به جای آن‌که پاسخ این دغدغه ها را بشنوند، پاسخ واقعی‌اش را در زندگی خود حس کنند.

وی افزود: هدف نظام اسلامی که به برکت خون شهدا و امام شهدا ایجاد شده، آن است که در مسیر خدمت به مردم قرار گیریم. در غیر این صورت ممکن است هم دنیا، هم دین مردم را خراب کنیم.

در زندگی نباید نا امید بود

وی خطاب به جوانان، تصریح کرد: هیچگاه تا این لحظه در زندگی خود احساس نا امیدی نکردم. البته بنده جزو آن‌هایی نبودم که راحت زندگی کنند. اگر من از کلاس سوم دبستان کار نمی‌کردم و در زنگ تفریح شیرینی‌های محلی را در مدرسه به بچه‌ها نمی‌فروختم، معلوم نبود که آیا سال بعد می‌توانستم درس خود را ادامه دهم یا نه. حتی باید پول مدادمان را هم خودمان تهیه می‌کردیم. با این حال هرگز نا امید نمی‌شدم. در جبهه هم سختی‌های زیادی به ما وارد می‌شد، زیر آتش بی‌امان دشمن ناگهان بهترین دوستمان روی زمین می‌افتاد و شهید می‌شد. از دست ما هم کاری بر‌نمی‌آمد، اما توکلمان را از دست نمی‌دادیم.

وی افزود:‌ در سال 62-63 که حوادث لبنان رخ داد، بخشی از نیروهای رزمنده و حاج احمد متوسلیان‌ برای دفاع از لبنان رفتند. آن زمان حضرت امام (ره) این تعبیر را فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد. یعنی استراتژی این است که اگر می‌خواهی از قدس دفاع کنی، باید همین‌جا با قوت بجنگی. ما این را فهمیدیم که باید پشت خاکریزهای خود بجنگیم. امروز می‌بینیم که راه قدس از کربلا می‌گذرد و یک نظام اسلامی در عراق مستقر است. ظلم از آنجا رفته و صدام به دست دشمنان از بین رفت و در نهایت توسط خودشان نابود شد. همچنین رزمندگان اهل سنت و شیعه در مرزهای لبنان و غزه و در جنگ‌های 33 و 22 روزه برای این فرهنگ، مقاومت کردند. پس هیچگاه نمی‌توانیم بگوییم نا امید هستیم. مهم این است که صبر کنیم، مقاوم باشیم و از عقل و تدبیر به درستی استفاده کنیم.

کار که نباشد، هویت نیست

قالیباف خاطر نشان ساخت: امروز ممکن است شرایط اقتصادی بیش از هر زمان دیگری سخت باشد، هیچ کس نیست که از تورم و گرانی آسیب ندیده باشد. دغدغه بیکاری به موضوع همه خانواده‌ها تبدیل شده است، برخی فکر می‌کنند موضوع بیکاری تنها به بحث شغل و ایجاد اشتغال مربوط می‌شود. اما کار فقط برای ارتزاق و زندگی نیست، بخشی از مساله این است که کار کنیم تا درآمد داشته باشیم و بتوانیم زندگی خود را اداره کنیم. اما اگر فقط به این معنا باشد، در نتیجه افرادی که درآمد دارند نباید کار کنند. اما آن‌ها هم کار می‌کنند، چون کار جوهره حیات انسان است و وقتی کار نیست انسانیت و حیات انسان از دست می‌رود. بیکاری نه تنها فقر می‌آورد بلکه هویت انسان را هم از او می‌گیرد. خانواده‌هایی به ما مراجعه می‌کنند که مرفه هستند اما می‌گویند دختر ما در خانه بیکار است و افسردگی گرفته است. حتی گاهی به سراغ ما می‌آیند و می‌گویند من پول میدهم تا حقوق او را بدهید اما به این واسطه او به کاری مشغول شود تا احساس کند شغلی دارد.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون بیکاری، اشتغال، گرانی و تورم در جامعه گفت: حتی در حوزه گرانی مردم می‌گویند اگر گرانی منطقی داشته باشد قبول داریم. به این معنا که معلوم باشد قیمت پنیر فلان قیمت است و ما بدانیم تا سه ماه آینده به فلان میزان افزایش پیدا می‌کند. نه اینکه امروز به یک قیمت و فردا به قیمت دیگری به فروش برسد.

بیشتر از تحریم‌ها، سوء مدیریت ما را دچار چالش کرده است

وی ادامه داد:‌از دیگر سو ما می‌گوییم کشوری متمدن هستیم که مرزهای علم و دانش را در نوردیدیم. امروز جوانان و دانشمندان ما در مرزهای علم و دانش هستند، مخصوصا از منظر فنی و مهندسی در جایگاه خوبی هستیم. ما هم اکنون دومین کشور دنیا از نظر منابع نفت و گاز به شمار می‌رویم. همین استان یزد نیز یکی از بزرگترین معادن کشور است و این ظرفیت در مجموعه کشور نیز وجود دارد. در حوزه انسانی بهترین نیروها در کشور وجود دارد اما این سوال باقی می‌ماند که مشکل کجاست؟ چالش امروز کشور سوء تدبیر در اداره جامعه است. در یک خانواده اگر تمامی امکانات هم وجود داشته باشد و مدیر خانواده نتواند اوضاع را مدیریت کند، مشکلاتی ایجاد می‌شود. گاهی نیز این مجموعه خانواده حداقل‌ها را دارد اما وقتی تدبیر وجود داشته باشد، مشکلات را پشت سر می‌گذارند. امروز قبل از آنکه تحریم ما را دچار چالش کند، سوء تدبیر ما را دچار چالش کرده است. اگر به این موضوع توجه نکنیم، نه تنها دنیای ما در خطر است، دین ما هم به خطر می‌افتد.

عقلانیت بر بستر معنویت

محمدباقر قالیباف خطاب به مردم یزد افزود: ‌حماسه سیاسی و پس از آن حماسه اقتصادی پیش روی ماست. روز 24 خرداد ماه، نقطه عطفی برای انقلاب و کشور به شمار می‌رود. دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. پس از سی و چند سال نباید به گونه‌ای تصمیم بگیریم که با گذشت 2، 3 سال از تصمیمی که گرفتیم و از رأیی که دادیم پشیمان شویم. امروز دیگر همه افراد را می‌شناسیم؛ افرادی که آمده‌اند و خود را در معرض نامزدی ریاست جمهوری گذاشتند،‌ مشخص هستند.

قالیباف ادامه داد: بخشی از حماسه سیاسی مربوط به مشارکت خوب مردم است و بخش دیگر به انتخاب درست و به دور از احساسات مربوط می‌شود. باید باور کنیم که نمی‌توان با حرف، لفاظی و شعار کشور را اداره کرد. کشور نیازمند عقلانیت بر بستر معنویت است. حتما باید بر آرمان‌های خود پافشاری کنیم و از دیگر سو باید واقع‌بین باشیم. به همین دلیل می‌گویم کارنامه افراد بسیار مهم است.

حرف زدن مدیران با مردم

قالیباف با اشاره به دوره اخیر مدیریت شهری در پایتخت گفت: اکنون توفیق خدمت در شهرداری تهران را دارم. اگر از مردم تهران سوال کنید، کارنامه من روشن است. شاید کمترین حضور را در تلویزیون داشتم. حتی شاید گاهی اوقات یک نوبت در سال هم به تلویزیون نرفتم. چون دغدغه مردم را می‌دانستم. دغدغه من به عنوان مدیر دغدغه مردم است. من خودم چه دغدغه‌ای داشتم؟ من شهردارم و باید دغدغه مردم را داشته باشم. اگر دغدغه دیگری داشته باشم، مردم هر مشکلی داشته باشند صدایشان می‌آید اما نمی‌شنوم. به همین دلیل می‌گویم مدیران کمتر حرف بزنند، چون سبک حرف زدن مدیر متفاوت است.

وی با اشاره به کارنامه‌اش در نیروی انتظامی ادامه داد: یک روز در نیروی انتظامی آمدم و با همه مردم حرف زدم، البته با عملکردم، نه با شعار. حتما یادتان می‌آید وقتی می‌خواستید گذرنامه و گواهینامه دریافت کنید، چه وضعیتی وجود داشت. یا اگر سرقتی اتفاق می‌افتاد به شما می‌گفتند دزد خود را پیدا کنید، کرایه ماشین را هم تا کلانتری پرداخت کنید، کاغذ هم همراه‌تان باشد تا بتوانید مشکل خود را بنویسید. در پلیس این وضعیت بود، ولی من این شرایط را عوض کردم. من در حقیقت با راه‌اندازی سیستم پلیس 110 با مردم حرف زدم.

ضمانت برنامه، کارنامه است

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: ‌امروز داشتن برنامه مهم است، اما مهم‌تر از آن داشتن کارنامه است. کسی که کارنامه ندارد، چه ضمانتی می‌دهد که توان اجرایی داشته باشد؟ ضمانت برنامه باید کارنامه فرد باشد.

وی افزود: ‌سیستم اداری و اجرایی کشور، یک سیستم فسیل شده، بسیار قدیمی و از پا درآمده است. این سیستم باید به روز و کارآمد شود و باید آن را اصلاح کنیم. بخشی از مشکلات فساد مالی و اداری نیز به این سیستم فرسوده اداری مربوط می‌شود که از چندین دهه پیش و از قبل از انقلاب وارث آن هستیم. هیچگاه هم آن را متحول نکردیم، چون هیچگاه مدیری که دارای روحیه تغییر و تحول باشد نداشته‌ایم.

قالیباف با انتقاد از وضعیت فعلی کشور در حوزه علم و فناوری گفت: در حوزه دانش در ابتدای قرن بیست و یکم هستیم، اما در به کارگیری دانش، همچون قرن بیستم عمل می‌کنیم و 50 ،60 سال عقب مانده‌ایم. کشور نیازمند یک تغییر جدی و تحول بنیادین در این سیستم است.

به تمام وعده‌ها عمل کرده‌ام

قالیباف در جمع مردم یزد گفت: بنده کسی بودم که همیشه به شکل روشن و مشخص به مردم قول داده‌ام و هرگز خلف وعده هم نکرده‌ام. برخی از حادثه طبس در سال 57، دوران دفاع مقدس، دوران فرماندهی نیروی انتظامی و شهرداری تهران من را می‌شناسند. به فضل الهی حتی یک مورد نبوده است که وعده‌ای بدهم و خلاف آن عمل کرده باشم. هم‌ اکنون حدود 12 میلیون نفر در تهران حضور دارند و اقدامات مدیریت شهری را می‌بینند. نمونه آن بزرگراه امام علی(ع) است که نزدیک 30 کیلومتر طول و 57 پل بزرگ دارد و در 14 لاین ساخته شده است. حدود 12هزار خانه برای ساخت این بزرگراه تخریب شد. این پروژه با مدیریت درست و روحیه جهادی ساخته شده است.

وی ادامه داد: امروز این روحیه جهادی را در یکایک جوانان می‌بینم. در دهه اول انقلاب این فرصت برای من به عنوان محمد باقر قالیباف فراهم شد که در آن زمان و در سن 19 سالگی خودم را نشان دهم. اما غصه ما این است که برای جوانان دهه چهارم به خاطر همین رفتارهای غلط، فرصتی فراهم نشده است و فرصت‌ها به شکل عادلانه در اختیار همه نیست. یعنی سیستم تا این حد بسته و فرسوده شده است. به خون جدیدی نیاز داریم تا در رگ‌های سیستم اداری و اجرایی کشور بچرخد، در غیر این صورت مشکل تورم حل نمی‌شود.

مشکلات یزد را می‌شناسم

قالیباف خطاب به مردم یزد گفت: با اطمینان به شما عرض می‌کنم ظرف 2 سال با زمانبندی مشخص، حتما موضوع تورم و گرانی سامان خواهد یافت. البته این بدین معنا نیست که در پایان 2 سال این اتفاق می‌افتد، بلکه نیمه هر سالی که بگذرد مردم احساس خواهند کرد اتفاقی رخ خواهد داد و برای این کار نیز در سطح ملی و استانی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: ‌امروز که در جمع مردم یزد هستم می‌گویم که مطالعات به شکل استانی صورت گرفته است و مشکلات استان یزد نیز مشخص شده. علیرغم تلاش، کوشش، صبر، قناعت و دیانت مردم یزد، کماکان موضوع آب به عنوان یکی از چالش‌های جدی این استان به شمار می‌رود. برای حل مشکل آب نیز باید با منابع پایدار چاره اندیشی کرد. این موضوع در دستور کار است. استان یزد ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه صنعت، معدن و اشتغال در اختیار دارد. یکی از ویژگی‌های این استان روحیه کار و تلاش مردم است. به هر میزان که بستر را فراهم کنیم ظرفیت در این استان وجود دارد.

اولویت‌های استان یزد

قالیباف با اشاره به محور ترانزیتی استان یزد گفت: حمل و نقل به عنوان موضوعی مهم در بخش خدمات به شمار می‌رود. اگر برای مرکزی که می‌تواند گلوگاه صنعتی باشد و در حوزه کشاورزی هم فعالیت کند، حمل و نقل را فراهم کنیم، می‌توان بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشت. همچنین به صورت دقیق و مطالعه شده درباره خدمات آموزشی در 2 بخش برنامه‌ریزی خواهیم کرد؛ یک بخش مربوط به حوزه آموزش در سطح تکمیلی و بخش دوم نیز در حوزه تربیت نیروهای آموزش دیده حرفه‌ای که باید هر دو را به طور جدی دنبال کنیم. یکی از مشکلات این است که در سطح میانی، نیروی آموزش دیده و کارگر ماهر کم داریم. بنابراین در حوزه صنعت، خدمات، آموزش و حمل و نقل برنامه‌هایی در دستور کار است و این موضوعات اولویت‌های این استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های استان یزد موقعیت گردشگری و بافت تاریخی آن است که نمونه‌هایی از آن در شهر یزد هم وجود دارد. این ویژگی یکی از بهترین فرصت‌ها برای این استان به شمار می‌رود. این ظرفیت‌ها وجود دارد و اگر توفیق خدمت در دولت را پیدا کردم، با روحیه کار، تلاش، جوان‌گرایی و با اولویت حل مشکلات اقتصادی به دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها خواهم رفت.

وی در پایان گفت: جامعه ما نیاز به آرامش ذهنی و روحی دارد. هم‌اکنون جامعه دارای تشویش خاطر است و باید این آرامش را به مردم برگردانیم. انشاءالله حماسه سیاسی را شما محقق کنید و حماسه اقتصادی نیز با ما مدیران باشد.

متن خبر زنده+حواشی

...1
محمد باقر قالیباف دقایقی پیش وارد شهر یزد شد و مورد استقبال چشمگیر مردم این شهر قرار گرفت. مردم با شعار «قالیباف رزمنده رئیس جمهور آینده»، «مالک اشتر علی فدایی سید علی» از وی استقبال کردند.مردم یزد در ابتدای ورود قالیباف به شهرشان، بر گردن وی شال ترمه که از لباس‌های محلی یزد است، انداختند.
قالیباف هم اکنون در حال حرکت به سمت گلزار شهدای یزد است تا مثل همیشه در سفرهای استانی خود ابتدا به مقام والای شهدا ادای احترام کند.
قالیباف در این سفر به دیدار آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز خواهد رفت و تا دقایقی دیگر در مسجد حظیره یزد با عموم مردم سخن خواهد گفت. وی همچنین قصد دارد در این سفر به یکی از آسایشگاه جانبازان جنگ تحمیلی سر بزند و با همسنگران دیروز خود تجدید دیدار کند.
...2
قالیباف دقایقی پیش با حضور در گلزار شهدای شهر یزد با اهدای گل و قرائت فاتحه به این شهیدان بزرگوار ادای احترام کرد.
وی بر مزار سرداران شهید سید محمد ابراهیمی سریزدی و حسن دشتی از فرماندهان تیپ الغدیر یزد حاضر شد و سپس بر مزار شهید محمد منتظر القائم فرمانده شهید سپاه یزد در صحرای طبس و برادران شهید سید محمد و سید رضا پاک نژاد از شهدای حادثه هفتم تیر رفت. قالیباف همچنین بر سر مزار شهیدان حمید قصیری، محمد علی دانش مقدم،سید جعفر میر جلیلی و عباس فتحی نژاد حاضر شد و به آنها ادای احترام کرد.
سردار مهدی فرهنگ دوست مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد و جمعی از رزمندگان و خانواده‌های شهدا قالیباف را در گلزار شهدا همراهی می کردند.
قالیباف از مسئولان محلی درباره مزار شهید جعفرزاده فرمانده تیپ الغدیر یزد پرس و جو کرد و به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت. قالیباف پس از حضور در قطعه شهدای گمنام، گلزار شهدا را به سوی دفتر امام جمعه یزد ترک کرد.
...3
محمد باقر قالیباف دقایقی پیش به دیدار آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد رفت و با ایشان دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار، آیت‌الله ناصری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب کبری(س) گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه سنگینی بر دوش همه ماست و ان‌شاءالله خدا در این مسیر به شما توفیق دهد. نکته ای که حتما شما هم به آن توجه دارید، این است چنین مسئولیت‌هایی یک امانت الهی است. در نظام جمهوری اسلامی هر کس وارد صحنه می‌شود، باید هدف اصلی‌اش اسلام و انقلاب باشد. در کشور ما مهم‌ترین مسئولیت حفظ اسلام و انقلاب است.حاکمان نیز باید بر همین مبنا حرکت کنند.
وی گفت: من شما را از مدت‌ها قبل می‌شناسم؛ چه در دوره دفاع مقدس و حضور درجبهه ها و چه فعالیت‌هایی که بعد از آن داشته اید. هدف و مبدا حرکت شما نیز برای حفظ اسلام و انقلاب بوده است. انشاءالله اگر خداوند اراده فرمود و مردم توجه کردند، برنامه شما بر این باشد که از حمایت کنندگان اسلام باشید و کمال الهی و رسیدن به خدا را به عنوان هدف اصلی خلقت بشر در نظر داشته باشید.
آیت‌الله ناصری تاکید کرد: در دنیا هم باید بتوانیم اسلام و مسلمین را به این سمت و سو بکشانیم. این هدفی است که امام زمان(عج) نیز برای تحقق آن می آید. امروز اقتصاد موضوع مهمی است و برخی آقایان به عنوان موضوع اصلی از آن یاد می‌کنند، اما باید مراقب باشیم که اقتصاد ما را از فرهنگ و اعتقادات مردم غافل نکند.
وی با اشاره به سوابق قالیباف در انجام فعالیت‌های دینی گفت: سوابق کاری شما در شهرداری و همچنین اقدامات شما را در تاسیس خانه های قرآنی و مساجد دیده ام. احساس می کنم اگر شرایط محقق شود، حرکت بزرگی خواهید داشت و تحول بزرگ فرهنگی، اقتصادی و همچنین حرکت زیر ساختی برای تحول درآموزش و پرورش و فرهنگ صورت می گیرد تا فرزندان جامعه ما از ابتدا مومن، متعهد، عالم و فکور بار بیایند.
وی در پایان گفت: انشاءالله موفق باشید و خداوند نیز به شما توفیق دهد تا زمینه فراهم شود و بتوانید این کارها را انجام دهید.
در ادامه این دیدار قالیباف گفت: همه تلاش ما این است تا یک زندگی رحمانی به عنوان زندگی مد نظر اسلام وجود داشته باشد. قصد اصلی نظام اسلامی تعالی انسان‌هاست و مسائل معیشتی و اقتصادی وسیله محسوب می‌شود. اگر نتوانیم نیازهای اولیه جامعه را با یک تدبیر درست حل کنیم دچار مشکل خواهیم شد.
قالیباف افزود: واقعیت آن است که کشور ما دارای منابع اقتصادی و انسانی مناسبی است و امید می رود بتوانیم با تدبیر مناسب و مدیریت صحیح به این منابع جهت دهی کنیم. آن وقت می‌توانیم کمک شایانی به مردم کرده و زمینه زیست مومنانه را فراهم کنیم.
قالیباف در پایان گفت: اگر فقر و تنگدستی در جامعه وجود داشته باشد، آسیب های اجتماعی و مشکلات بزرگ به وجود می‌آید . در چند سال اخیر برنامه ما این بود که شهرداری را از سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم، با این هدف که بستری برای عبادت خدا از سوی مردم فراهم شود. ان‌شاءالله با دعای شما و کمک مردم شرایطی برای خدمت بی منت به مردم فراهم شود.
...4

محمدباقر قالیباف پس از دیدار با امام جمعه شهر یزد با حضور در آسایشگاه جانبازان ثامن‌الائمه این شهر با جمعی از جانبازان قطع نخاعی ویلچری و تنفسی دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

در بدو ورود قالیباف به آسایشگاه جانبازان یزد، محمدعلی پورباقری، جانباز قطع نخاعی در عملیات بیت‌المقدس به استقبال قالیباف آمد و با وی به گفت‌وگو پرداخت.

قالیباف در جریان این بازدید با جمعی از جانبازان عملیات کربلای پنج، عملیات بیت‌المقدس –آزادسازی خرمشهر– و همچنین یکی از همرزمان شهید صیاد شیرازی دیدار کرد. وی همچنین در جریان روند رسیدگی به درمان جانبازان و همچنین چگونگی توسعه آسایشگاه یزد و پیگیری ادامه تحصیل جانبازان قرار گرفت.

قالیباف همچنین از نحوه رسیدگی به تأمین داروهای موردنیاز جانبازان و اعزام آنان به خارج از کشور پرس‌و‌جو کرد. وی سپس پای درددل جانبازان دفاع مقدس نشست و درباره آخرین روند اجرایی شدن قانون جدید رسیدگی به وضعیت آزادگان و جانبازان در فضایی صمیمانه با آنها گفت‌وگو کرد.

...7

دقایقی پیش دکتر قالیباف با استقبال شهروندان یزد و با شعار «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» وارد مسجد حظیره شد و قرار است تا دقایقی دیگر در جمع پرشور اقشار مختلف شهر یزد سخنرانی کند.

...6

در هنگام ورود قالیباف به مسجد حظیره حاضران شعارهای «صل علی محمد سردار ملی آمد»، «صلی علی محمد، ناجی ملت آمد»، «فدایی ولایت، خدا نگهدار تو»، «فدایی سیدعلی، به شهر ما خوش آمدی» و... سر دادند و از وی استقبال کردند.

دست‌نوشته‌هایی نیز در دستان جوانان و اقشار مختلف شرکت‌کننده در مراسم دیده می‌شود. روی برخی از پلاکاردها نوشته شده: «حمایت از ولایت در عمل است نه صحبت»، «اندکی صبر سحر نزدیک است»، «سردار باکفایتی، تو از تبار ملتی»، «نسل علی اکبریم، فدائی رهبریم»، «مالک اشتر علی فدایی سیدعلی»، «صلی علی محمد، مرد عمل خوش آمد»، «جهاد ادامه دارد»، «ما آماده‌ایم یا الله، حاج باقر بسم‌الله»، «می‌شود با تو دل به دریا زد» و «امید فردا قالیباف».

همچنین سربندهای لبیک یا خامنه‌ای، صاحب‌الزمان(عج) و یا مهدی(عج) نیز بر پیشانی جمعی از جوانان شرکت‌کننده در این مراسم بسته شده است. پرچم ایران نیز در دستان جمعی از شرکت‌کنندگان در مراسم دیده می‌شود. درضمن در سالروز وفات حضرت زینب(س) در آغاز مراسم یکی از مداحان به مرثیه‌سرایی پرداخت.

...7

زارع‌زاده، نماینده مردم ابرکوه، نیریز و بافق دقایقی پیش در جایگاه سخنرانی قرار گرفت و به قالیباف خیرمقدم گفت.

وی با اشاره به سوابق و عملکرد قالیباف تاکید کرد: امروز هرکس گذری به تهران داشته باشد، قوام، سرعت و ساماندهی بسیار مؤثر و تحکیم شده را در پایتخت مشاهده می‌کند و مردم تهران رضایت بسیاری زیادی از ‌این سردار دلاور و سرباز ولایت دارند.

...8

دقایقی پیش سخنرانی قالیباف در جمع مردم شهر یزد آغاز شد.

قالیباف در آغاز سخنانش، مردم یزد را مردمی متدین، مومن، شهیدپرور، پرتلاش، پرکار، صبور و زحمتکش توصیف کرد و گفت: بیشتر در این جمع، جوانان عزیزی را که امید این کشور هستند می‌بینم. امروز که توفیق داشتم در شهر یزد باشم وقتی به چشمان جوانان این شهر نگریستم یاد دوستان شهیدی از این استان افتادم که ماه‌ها و روزها در کنار هم بودیم؛ مثل شهید جعفرزاده و شهید آقابابایی، دوستانی که هر کدامشان مایه افتخار من هستند.

وی در ادامه یاد شهید محراب، آیت‌الله صدوقی و مرحوم آیت‌الله خاتمی را نیز گرامی داشت و افزود: با همه سختی‌هایی که این روزها داریم، همین که خدا عمر ما را در این مقطع قرار داده تا در سایه یک نظام اسلامی باشیم شاکر هستیم، هرچند شکر این نعمت بزرگ را نمی‌توانیم به جا آوریم.

قالیباف گفت: مردم از یک مدیر توقع ندارند که به وعظ، خطبه و نصیحت بپردازد. مردم از یک مدیر انتظار ندارند که نظریه‌پرداز باشد. مدیر باید حرفی که می‌زند طوری باشد که مردم احساس کنند دغدغه‌های خودشان را از خود او می‌شنوند. پاسخ آن دغدغه‌ها را هم به جای اینکه با گوش خود بشنوند در زندگی روزانه خود آن را حس کنند. این خطر وجود دارد که اگر شکر نعمت به جای نیاوریم، خدا آن نعمت را از ما بگیرد و هم دنیای مردم و هم آخرت آنها را از بین ببریم. شکر نعمت این است که ما به عنوان یک مدیر این طور صحبت بکنیم که مردم رفع مشکلات خود را از زبان یک مدیر بشنوند.

...9

 

 

قالیباف در جمع مردم یزد گفت: یک زمانی حضرت امام(ره) فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد، شاید آن روز عده‌ای به این حرف باور نداشتند، اما امروز می‌بینیم که واقعا راه قدس از کربلا می‌گذرد، یک نظام اسلامی در عراق مستقر است و صدام کافر از بین رفته و رزمندگان اسلام در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه در غزه و جنوب لبنان شهید می‌شوند و مقاومت می‌کنند. مهم این است که ما مقاوم باشیم و از عقل و تدبیری که خدا داده به درستی استفاده کنیم.

امروز بیش از هر زمان دیگر، شرایط اقتصادی سخت شده. چه کسی هست که از تورم و گرانی آسیب ندیده باشد؟ بیکاری دغدغه همه خانواده‌ها شده. چالش کشور ما، امروز این است که سوءتدبیر در اداره جامعه داریم. من به عنوان یک خدمتگزار می‌گویم قبل از اینکه تحریم ما را دچار چالش بکند، سوءتدبیر ما را دچار چالش کرده است. لذا اگر به این موضوع توجه نکنیم، هم دنیا و هم دینمان در خطر خواهد بود. شفاف و روشن می‌گویم که در روز 24خرداد که نقطعه عطفی برای انقلاب اسلامی است، فرصت آزمون و خطا نداریم. نباید بعد از سی و اندی سال به گونه‌ای تصمیم بگیریم که یکی- دو سال بعد پشیمان شویم.

وی افزود: ما امروز همه را می‌شناسیم و افراد مختلفی خود را در معرض نامزدی قرار داده‌اند. یک بخش حماسه سیاسی مشارکت مردم و بخش دیگر انتخاب درست و به دور از احساسات است. امروز باید باورمان باشد که با حرف و لفاظی و شعار نمی‌شود کشور را اداره کرد. کشور به عقلانیت و معنویت نیاز دارد. کارنامه افراد بسیار مهم است. من امروز توفیق خدمت در شهرداری تهران را دارم. از مردم تهران سئوال کنید، دغدغه‌های مردم را می‌دانستم و دلیلی نداشت مرتب در تلویزیون با مردم صحبت کنم. سعی کردم با انجام کار دغدغه‌های مردم را برطرف کنم. مدیران باید کمتر حرف بزنند و بیشتر کار کنند.

...10 و پایانی
قالیباف در ادامه افزود: برنامه مهم است اما مهمتر از برنامه کارنامه است. برنامه باید ضمانت داشته باشد و ضمانت آن کارنامه افراد است. کشور نیازمند یک تغییر جدی در نظام اداری است. فساد مالی و اداری به سیستم فسیل و از بین رفته اداری برمی‌گردد که قبل از انقلاب ایجاد شده و هنوز آن را متحول نکرده‌ایم، چون هیچ وقت مدیری که روحیه تحول داشته باشد نداشتیم.

در دهه چهارم انقلاب جوانان فرصتی برای اینکه خود را نشان بدهند، ندارند. سیستم آنقدر بسته و خسته و فرسوده است که احتیاج به خون جدید دارد تا مشکلات حل شود وگرنه تورم حل نمی‌شود. بر این اساس ظرف دو سال با یک زمان‌بندی مشخص گرانی، تورم و بی‌ثباتی در عرصه اقتصادی پایان پیدا خواهد کرد. برای این کار هم در سطح ملی و هم در سطح استانی برنامه‌ریزی شده است. یکی از مشکلات ما این است که در سطح میانی نیروی ماهر در حوزه آموزش، صنعت، خدمات و حمل‌ونقل کم داریم که این موضوع از اولویت‌هاست و در دستور کار خواهد بود. خدمات حمل‌ونقلی و آموزشی برای استان یزد نیز در نظر گرفته شده است. موقعیت گردشگری استان یزد از امتیازات مهم استان است و باید ساماندهی شود. امروز جامعه ما بسیار تشویش خاطر دارد، باید آرامش به خانواده‌ها و زندگی مردم برگردد. حماسه سیاسی با شما، حماسه اقتصادی با ما مدیران انشاالله.

در پایان سخنان قالیباف بار دیگر جمعیت شعار ابوالفضل علمدار قالیباف را نگهدار سر دادند.

در پایان سخنان قالیباف، در حالی که مردم یزد او را همراهی می‌کردند مجری برنامه از قول اهالی یزد خطاب به قالیباف گفت: خداحافظ سردار، خداقوت شهردار، سلام آقای رئیس جمهور انشاالله.

 


 

 

 




تاریخ : یکشنبه 92/3/5 | 7:14 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر


  • paper | بک لینک | وب وب
  • وب چت مقاله تراکتور | وب ویستا باکس