واقعیت امر چیست - وبلاگی برای تمام دوستان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

اولویت های کاری آمریکا در منطقه را اجرای سازش امنیتی میان ترکیه و کشورهای عربی با صهیونیست ها تشکیل می دهد.به عبارتی دیگر، آمریکا این کشورها را به جای سازش سیاسی به سمت سازش امنیتی با صهیونیست ها سوق می دهد تا در لوای آن اهداف خود و صهیونیست ها را اجرایی سازد. نمود عینی این مسئله را در زنجیره ای از تحولات منطقه می توان مشاهده کرد. در جنگ 8 روزه غزه ترکیه و اعراب از ارسال حتی یک فشنگ برای فلسطینی ها خودداری کردند، در عراق و لبنان ...
 

اختصاصی بصیرت: «هیگل» وزیر دفاع آمریکا در حالی از عربستان، قطر، امارات و سرزمین های اشغالی دیدار داشته که از محورهای اصلی تحرکات وی را فروش 10 میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای عربی تشکیل داده است.وی در حالی در قامت یک تاجر اسلحه تنزل کرده است که همچنان یک ادعا را برای اجرای این پروژه مطرح کرده اند و آن مقابله با توان دفاعی ایران است. آمریکا بر این ادعا است که تلاش دارد تا توان نظامی اعراب را در برابر ایران تقویت کند. در همین حال آمریکا اقدامات نظامی در خاک ترکیه صورت داده است که استقرار موشک های پاتریوت و طرح سپر موشکی ناتو در این کشور از جمله این اقدامات است.اوباما در تازه ترین خدمت نظامی به صهیونیست ها صدها میلیون دلار برای تکمیل سیستم گنبد آهنین و اهدای تسلیحات جدید برای صهیونیست ها صورت داده است. همه تحرکات نیز با ادعای مقابله با ایران صورت گرفته است.

مجموع این تحرکات با پروژه ایران هراسی در حالی صورت می گیرد که در باب رفتار منطقه ای آمریکا نکاتی چند مشاهده می شود.مهم ترین مسئله برای آمریکا ایجاد چتر امنیتی برای تأمین منافع خود و صهیونیست ها است. واشنگتن می داند که جایگاهی در میان ملت های منطقه ندارد و عملاً نمی تواند به طور مستقیم به نظامی گری در منطقه بپردازد. بر این اساس نیز محور کاری خود را بر اصل ایجاد چتر امنیتی استوار ساخته است که سه ضلع کشورهای عربی، صهیونیست ها و ترکیه را در بر می گیرد.در این میان آمریکا با چالشی به نام عدم همراهی ملت های کشورهای عربی و ترکیه و حتی افکار عمومی جهان با طرح همکاری نظامی ترکیه و اعراب با صهیونیست ها مواجه است. بر این اساس از اولویت های کاری آمریکا در منطقه را اجرای سازش امنیتی میان ترکیه و کشورهای عربی با صهیونیست ها تشکیل می دهد.به عبارتی دیگر، آمریکا این کشورها را به جای سازش سیاسی به سمت سازش امنیتی با صهیونیست ها سوق می دهد تا در لوای آن اهداف خود و صهیونیست ها را اجرایی سازد. نمود عینی این مسئله را در زنجیره ای از تحولات منطقه می توان مشاهده کرد. در جنگ 8 روزه غزه ترکیه و اعراب از ارسال حتی یک فشنگ برای فلسطینی ها خودداری کردند، در عراق و لبنان گروه های تروریستی سلاح های عربی، صهیونیستی و ترکیه ای به بحران سازی می پردازند، در سوریه عملاً این سه طیف به حمایت از گروه های تروریستی علیه ملت و نظام سوریه مبادرت می ورزند، در کشورهایی مانند اردن، بحرین و عربستان مردم با این سلاح ها سرکوب می شوند.

مجموع این رفتارها نشان می دهد که آمریکا مثلث امنیتی صهیونیست ها، ترکیه و کشورهای مرتجع عربی را در دستور کار دارد. نکته مهم آنکه آمریکایی ها و ائتلاف مذکور هر چند که می دانند ملت های منطقه بهانه های آنها را علیه ایران نمی پذیرند اما همچنان خود را پشت نقاب ایران هراسی پنهان ساخته اند. آنها بر آنند تا با ادعاهای واهی علیه ایران در اصل افکار عمومی آمریکا و جهان را از اهداف اصلی خود که همانا سلطه نظامی آمریکا بر منطقه و تأمین خواسته های صهیونیست ها است پنهان سازند. نکته مهم آنکه کشورهای مرتجع عربی نیز با برجسته سازی ادعاهای واهی علیه ایران برآنند تا سازش امنیتی با صهیونیست ها و خدماتی که برای این رژیم و آمریکا انجام می دهند را پنهان کنند.به عبارتی دیگر می توان گفت که اقدامات نظامی و امنیتی کشورهای مرتجع عربی و ترکیه در خرید های تسلیحاتی و واگذاری سرزمین خود به آمریکا ادامه خیانت به ملت فلسطین و خواست ملتهای شان در مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا است که با ادعای مقابله با ایران صورت می گیرد. ادعایی واهی که جهانیان آن را مردود و فریبی از سوی غرب می دانند که کشورهای مرتجع عربی برای پنهان سازی خیانت های شان به ملت های شان و فلسطین از آن بهره می گیرند در حالی که خود یقین دارند که ایران تهدیدی برای هیچ کدام از همسایه هایش نبوده و نیست و همواره بر اصل مبارزه واحد با دشمن اصلی منطقه یعنی صهیونیست ها و آمریکا تأکید دارد.


منبع :بصیرت



تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 7:32 عصر | نویسنده : سعید شیرازی | نظر


  • paper | بک لینک | وب وب
  • وب چت مقاله تراکتور | وب ویستا باکس